torsdag den 7. juli 2016

En blandet landhandel

Jeg kan se, at jeg ikke er ene om at synes vi har fået regn nok nu. Blæsten har heller ikke været for god ved nogle af planterne.

Det er altid svært at gøre os tilfredse, men lidt mere sommerlige temperaturer må der godt komme snart.

Nu kommer liljerne og dagliljerne, og alle mine solhatte har fine knopper. Clematis er også godt i gang, og solbrud og lathyrus.

Her er lidt blandede bolcher fra haven lige nu.


Dette er en dejlig lys gul cosmos jeg har sået i år. Den skal jeg helt sikkert have igen næste år.
Her sammen med natlys.



Daglilje Crimson Pirate


Augusta Louise. Den changerer helt fantastisk i farven når den ældes.



Min nye trekantsblomst Pink Chablis. Jeg har også den almindelige blå, og en lys lilla. De trives rigtigt godt i min have.


Julia Correvon klatrer i min hortensia Limelight, det fungerer fint, den blomstrer jo først noget senere.



Min fantastiske bronzeblad i bedet ud mod vejen.



Chinatown



Storkenæb Hollywood


Bakkestjerne Pink Jewel

Jeg har 2 stks. en på hver side af min bue. De blomstrer meget længe, og er vældig populær hos bierne.



Clematis Justa


Solbrud


Graham Thomas


Clematis Blue Angel



Min tobakspibeplante er blevet pænt stor nu. Den er en langsom starter, men nu går det bare derudad.



Lilje


Dobbelte pom pom valmuer


Lilje


Kongeliljer med den mest fantastiske duft.



En meget høj violfrøstjerne



Den sidste pæon sammen med en græs. De klæder hinanden.



7 kommentarer:

  1. Hvor har du mange smukke blomster i din have Gitte. Den ene smukkere end den anden. Tænk at du har pæon i blomst endnu. Mine er færdige for længst :o)
    Kh Linda

    SvarSlet
  2. Hej Gitte
    Du har mange skønne planter i din have. Din bronzeblad er meget flottere end min, jeg troede, det var en skyggeplante, men det ser det ikke meget ud til hos dig, sikken en farve.
    Min solbrud blomstrer slet ikke endnu, så jeg blev overrasket over at se din.
    Flotte liljer - min kongelilje er heller ikke sprunget ud.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. What a wonderful selection of roses - and I love that Clematis 'Blue Angel'.

    SvarSlet
  4. I dag har vi en herlig, stille morgen - det har ellers blæst irriterende meget, som du skriver. Du har et fint og varieret udvalg af blomstrende planter; men jeg fokuserer mest på dit bronzeblad. Vi flyttede vores fra et lyst sted ind i skovhavens skygge, og det fjernede bronzefarven fuldstændigt.

    SvarSlet
  5. Smukke billeder af smukke blomster. Tak for det :)

    SvarSlet
  6. Hej Gitte. Sikke nogle famtastiske planter. Det ser ud til at de har klaret regn og blæst godt. Jeg har også kongeliljer og duften er fantastisk. Jeg kan godt lide de gule roser, de klæder den røde mursten. Jeg håber på sommervejr med sol og varme. Vi er lige startet ferie.

    SvarSlet
  7. Hej Gitte.
    Sikke en dejlig frodighed. Det var guf for øjnene:-)
    Venlig hilsen
    Malene

    SvarSlet